Intakegesprek

Na je aanmelding plannen we een intakegesprek met je. Dit doen wij voor al onze oertochten. We beantwoorden al je vragen en krijgen tevens een beeld van jouw uitdagingen en behoeftes. Ook vinden we het belangrijk om verwachtingen helder te maken en het doel van de oertocht kort toe te lichten. 

Welke oertocht past bij jou? 

Je maakt een zelfrapportage test om jouw psychologische flexibiliteit in kaart te brengen en vult ook een vragenlijst in om jouw Type te bepalen (o.a. FIT 60, Life type). Mede op basis daarvan kunnen we je adviseren welke oertocht het meest geschikt is voor je en kunnen we meer maatwerk aanbieden. Oertocht is ook op aanvraag beschikbaar voor groepen en bedrijven.

Informatie voor de tocht

Voordat we echt op oertocht gaan, ontvang je uiteraard specifieke informatie over de tocht zelf en algemene informatie over mogelijk andere deelnemers. 

Onze begeleiding

Het liefst werken we in de buitenlucht op mooie locaties in de natuur. We gebruiken onze kennis en jarenlange ervaring op het gebied van de lichamelijke opvoeding/training, revalidatie, (sport)psychologie, personal training en coaching. 

Onze no-nonsenseaanpak is vaak non-conformistisch en we streven altijd naar maatwerk. Zo helpen we je om te werken aan duurzame verbeteringen op gebied van welzijn en prestatie.  

Lef, geduld en doorzettingsvermogen is belangrijk, maar natuurlijk helpen we je ook om op koers te blijven of juist je koers te wijzigen. Wij geven inzicht in je persoonlijke profiel en reiken tools en technieken aan om een andere koers te kunnen varen. 

Gedragstherapie

Als basis maken wij gebruik van de kennis uit ACT (Acceptance and Commitment Therapy). Dit is een nieuwe vorm van gedragstherapie, die verschillende technieken met elkaar combineert. Het doel: meer psychologische flexibiliteit. 

Wij laten je ervaren wat dat is en hoe je dat zelf kunt sturen. Wij noemen dit je Oerkompas. 

Zo leer je beter omgaan met de grillen van het leven en zul je sneller geneigd zijn om de dingen te doen die echt belangrijk voor je zijn.

De fases van een oertocht:

1. Bewustwording (zelfrapportage en analyse profiel, FIT-60 en Life Type).

2. Reflectie (wel/niet functioneel gedrag, hoe gebruik jij je kompas?).

3. Koers wijzigen (tools en technieken hoe je meer volgens je oerkompas kunt leven).

Ben je aan verandering toe en bereid om daaraan te willen werken? Stuur dan een mail naar info@oertocht.nl.

%d bloggers liken dit: